Saturday, April 3, 2010

GDI -тэй автомашин монголын нөхцөлд тохиромжтой юу?

Автомашиныг анх зохион бүтээсэн цагаасаа эхлэн өнөө хүртэл илүү боловсронгүй дэвшилттэй технологийг өөртөө шингээн хөгжиж яваа билээ. 2005оноос эхлэн манайд GDI -тэй автомашин буюу түлшний шууд цацалттай бензин хөдөлгүүртэй автомашин орж ирэх нь түгээмэл болсон билээ. Мицубуши болон Тоёота автомашин үйлдвэрлэгчид өөрсдийн дарaах загваруудадаа энэ технологийг тусгажээ. Эдгээрээс монголд түгээмэл байдаг загваруудыг доорх жагсаалтанд үзүүлж байна. D4 нь GDI-тэй товчхондоо бол нэг ижил технологитэй юм.

Мицубуши-Galant, RVR ,IO Pajero, Pajero, Lancer

Тоёота- Mark 2 110, Corona, Nadia, Vista

GDI хэрхэн ажилдаг вэ?


Энэ нь бензин хөдөлгүүр болон дизель хөдөлгүүрийн түлшний цацалтын системтэй нийлж ажилладаг гэж хэлж болно. GDI-тэй хөдөлгүүрт 2 төрлийн насос байрлах ба нэг нь бензиний банк-нд байрладаг ба энэ насос нь тусгай удирлагаар өндөр даралт үүсгэн бензинийг 2дахь буюу үндсэн насост өгөх ба тодорхой шат дамжлага дамжин бензинд шаардлагатай даралтыг үүсгэн шаталтын камерт байрласан форсункаар тусгай хуулирал үүсгэхэд зориулагдсан хэлбэртэй поршингын толгойд цацаж өгдөг байна. Ингэж шатсан ажлын холимог буюу бензин агаар нь энгийн цацалттай машиныг бодвол маш сайн шатдаг байна.

Сайн тал.

Огцом хурд авалт болон 120км/цаг хурд дээр маш бага бензин зарцуулдаг.

Энгийн хөдөлгүүрийг бодвол хүчин чадал дундажаар 20% илүү.

Агаарт ялгаруулах Co2 болон азотын давхар исэлийн хэмжээ бага.

Муу тал.

Монголын нөхцөлд

Бензиний зарцуулалт яваандаа ихэсдэг

Хөдөлгүүрийн тос амархан бохирддог

Хөдөлгүүр доголдох ба энгийн нормальдаж байх үед унтах

Өвөл хүйтэнд болон энгийн үед асалт муудах

Өмхий сонин үнэртэй утаа ялгаруулдаг

Кастер руу бензин орох магадлал өндөр

Утааны ялгаруулалт ихсэнэ.

GDI нь үнхээр сайн технологи юм. Сүүлийн үеийн хөдөлгүүрүүд ихэнх нь энэ технологийг ашиглаж байгаа ба манай орны бензины хольц болон чанарт болоод манай оронд ийм нэр хүнд муутай байгаа юм. Харин муу тал нь монголын хэрэглээнд ажиглагдсан түгээмэл гэмтэлүүд юм. Хэдий япондоо олон жил явсан болон хөдөлгүүр болон GDI нь хуучирч муудсан нь эдгээр эвдрэлд нөлөөж байгаа ч ерөнхийдөө энэ технологийн хийцээс шалтгаалсан гэмтэл байв. Мөн хойд хөршөөсөө авч буй бензиний чанар тэдгээр нь эвдрэлийн шалгаан нь байгаа юм. Хойд хөрш ОХУ маань Герман улсруу бензин экспортлох тухай германы нэгэн сонинд хэлэхдээ манай хөдөлгүүрүүд удахгүй эвдрэхнээ гэсэн тухай уншиж байсан юм байна. Эдгээр бензиний гол ялгаа нь бензин дотор агуулагдах хүхрийн хольц юм. Бензинд агуулагдах хүхрийн хольц нь 5дахин их болоод ирэхээр чинь германы сонин хэвлэлүүд ингэж нийтлэх нь аргагүй биздээ.

GDI-тай хөдөлгүүрийн эвдрэл гэмтэл ба сэлбэг хэрэгсэл.

Үндсэн насон буюу GDI-д нарын маш мэдрэмтгий мэдрэгч байрладаг ба түүний ажлын суваг нь маш нарийхан ба муу бохирдол ихтэй бензин амархан бөглөрдөг ба ингэснээр уг суваг дахь даралтын тухай дохиог GDI мэдрэхгүйгээр байнгын ачаалалтай ажиллаж улмаар эвдэрдэг байна. Харин энгийн үед буюу нормальдах үед энэ дохио нь хэрэг болдоггүй учир хөдөлгүүр хэвийн ажилладаг байна. Ингэж эвдэрсэн тохиолдолд янзлах аргагүй ба солихоос нааш янзлагдахгүй. Үнийн хувьд 300.000-600.000ийн үнэтэй ба мөн бензиний шүүр нь амархан бохирддог. Дундажаар 80000-ийн үнэтэй мөн очлуур нь 25000-ийн үнэтэй. Эдгээр сэлбэгийн үнэ нь энгийн машиныг бодвол хэд дахин их зардалтай байдаг байна.

Нэмэлт

D4 нь GDI-ийг бодвол илүү өндөр даралт үүсгэдэг болхоос бусдаар ижил болно. Манайд эдгээр хөдөлгүүртэй машин зарагдах нь элбэг ба битгий худалдаж ав гэж чин сэтгэлээсээ зөвлөмөөр байна. Худалдаж авсан тохиолдолд буцааж зарахад ч асуудалтай хэцүү.

No comments:

Post a Comment